שיווק ברשתות חברתיות נחשב היום לדרך הטובה ביותר של מפרסמים להגיע לקהל היעד המתאים עבורם ולהשיג יחס גבוה של המרות. היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הם רבים לעומת כל אמצעי מדיה אחר שמציע אפשרויות פרסום וכל עסק יכול למצוא את האפשרות שלו להצליח מפרסום כזה.
שיווק ברשתות חברתיות הפך כבר לחלק מרכזי בתכניות השיווק של כל עסק שמעוניין להגביר חשיפה ולמשוך לקוחות חדשים. פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הן רשתות חברתיות שנמצאות במכשירי הסלולר כמעט של כל אדם ואם רוצים להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי, כדאי מאוד להיות נוכח לפחות באחת מהן בצורה ראויה ועדיף עוד יותר מכך להיות בכולן.
מה ההבדלים בין רשתות חברתיות אלו?
במידה ואין לכם תקציבים גבוהים ואתם רוצים למקסם את ההשקעה שלכם בשיווק ברשת חברתית אחת כלשהי אז אלו עיקר ההבדלים בניהן:
- שיווק בפייסבוק – פונה לקהל מבוגר יותר, לרוב גילאי 30 ומעלה, מאפשר מילוי טופס און ליין במסגרת קמפיין לידים וגם מתאים לעסקים של נותני שירותים וצווארון לבן.
- שיווק באינסטגרם – פונה לקהל מעט צעיר יותר, לרוב בגילאי 25-45, מאפשר יותר הצגה ויזואלית של מודעות פרסום או סרטונים וגם פרסום בסטורי.
- שיווק בטיקטוק – פונה ברובו לקהל צעיר יחסית של ילדים, נוער, חיילים או סטודנטים, אך צובר קהל מבוגר בהיקפים נרחבים בעת האחרונה. מתאים רק לפרסום של סרטונים.
כאמור ההמלצה שלנו היא לפרסם בכל הערוצים הללו, גם אם בחלוקה לא שווה של תקציב הפרסום שלכם.
מדוע כדאי לשווק ברשתות חברתיות?
שיווק ברשתות חברתיות הוא לא רק כיוון שכמעט כולם שם. זה כמובן הבסיס לכך שקהל לקוחות רלוונטי זמין עבור המפרסמים, אבל היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות כאלו הוא הרבה מעבר לכך ומבוסס בעיקר על הטכנולוגיה שהן מציעות למפרסמים.
יתרונות של שיווק ברשתות חברתיות:
- מיקוד – ברשתות חברתיות ניתן לבחור את קהל היעד אליו מפנים את הפרסום ובדרך זאת לא לפרסם לקהל יעד שאיננו רלוונטי עבורכם או בעל פחות פוטנציאל להיות לקוח בפועל. לדוגמא בפרסום של יועץ משכנתאות מחיפה אפשר לבחור קהל יעד שעונה להגדרות של: גילאי 25-35, נישאו לאחרונה, התעניינו ברכישת דירה או משכנתא והם תושבי חיפה והסביבה. זה קהל שסביר להניח חושב על קניית דירה ונטילת משכנתא בקרוב ולכן יועץ משכנתאות הוא שירות שמתאים עבורם.
- תקציב – כאשר יודעים מה קהל היעד אפשר להשקיע תקציב נמוך יותר בפרסום ולקבל המרות טובות יותר. מדובר על חסכון רב של כסף שלא תבזבזו על קהל שאיננו רלוונטי עבורכם ואין טעם שייחשף לפרסום שלכם כמו בשלט חוצות או עמוד בעיתון וכדומה.
- שליטה – יתרון משמעותי שאין באף מדיה אחרת הוא השליטה בזמן אמת במידע שמגיע מהפרסום שלכם. אפשר לדעת מה החשיפה, מה רמת התגובות והאם הפרסום טוב או לא. לפי הנתונים הללו ניתן לקבל החלטות מהירות לגבי עצירה, הרחבה או שינוי של הקמפיין וכדומה. בדרך זאת מייעלים כל פרסום ברשתות הללו לאפקטיביות הגבוהה ביותר.
אפשר להבין בקלות שהיתרונות הללו משמעותיים לכל בעל עסק או מפרסם ויכולים להיות ההבדל בין קמפיין פרסום מוצלח ולכישלון שעולה ביוקר.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים. צוות המומחים של Viral Marketing עוסק בליווי עסקים קטנים ובינוניים בתהליכי שיווק מורכבים ברשתות החברתיות המובילות בעולם (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואחרים).