אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות מותג חזק, לצבור מוניטין מקצועי וגם להרוויח לקוחות חדשים הוא באמצעות יחסי ציבור טובים. בעוד שהעסקים הגדולים יכולים להרשות להם יחסי ציבור באמצעי המדיה היקרים יותר (טלוויזיה, עיתונים, רדיו וכדומה) הרי שלעסקים קטנים התקציב מצומצם יותר. עבורם יש דרך שעובדת בצורה יעילה מאוד והפכה מאוד פופולארית בשנים האחרונות – פרסום כתבות במקומונים ברשת האינטרנט.
יחסי ציבור הם מרכיב חשוב בבניית מותג ומוניטין עבור כל עסק או ארגון. יחסי ציבור טובים יכולים לעשות פלאים במשיכה של לקוחות חדשים וגם לדרוש ולקבל תשלום גבוה יותר עבור השירות או המוצר שמשווקים להם.
חברות וארגונים גדולים משקיעים סכומי עתק ביחסי ציבור לאורך שנים כדי לבנות מותג ומוניטין חזקים, אך עסקים קטנים מחפשים דרכים ליצור יחסי ציבור זולים יותר ועם תוצאות מהירות יותר. האמצעי הטוב ביותר לכך הוא מקומונים ואתרי חדשות ברשת האינטרנט.
מספר מקומונים ואתרי חדשות מומלצים:
- חדשות באר שבע
- חדשות תל אביב
- חדשות נתניה
- חדשות פתח תקווה
- חדשות חולון
- חדשות יבנה
- חדשות ירושלים
- חדשות נס ציונה
- חדשות טבריה
- חדשות רמת גן
- חדשות עכו
- חדשות קריית אונו
- חדשות ראש העין
- חדשות חיפה
- תל אביב היום
- חדשות נהריה
- חדשות כפר סבא
- חדשות רמלה לוד
- חדשות ראשון לציון
- חדשות הרצליה
- חדשות בת ים
- חדשות הקריות
- חדשות אור יהודה
- חדשות רעננה
- חדשות רחובות
- חדשות גבעתיים
- חדשות אשדוד
- חדשות כרמיאל
- חדשות חדרה
- חדשות עפולה
אלו הם חלק מבין מאות מקומונים ואתרי חדשות ברשת האינטרנט, אך ללא ספק כאלו שמעניקים במה מצוינת ליחסי ציבור של עסקים קטנים.
איך עסקים קטנים עושים יחסי ציבור באמצעות מקומונים באינטרנט?
עסקים קטנים יכולים לנהל יחסי ציבור מוצלחים באמצעות מקומונים ואתרי חדשות ברשת האינטרנט בזכות כמה יתרונות בולטים שמציעים האתרים הללו:
- חשיפה גבוהה – חלק מהאתרים הללו זוכים לעשרות עד מאות אלפי ביקורים של גולשים מדי חודש. התנועה המשמעותית הזאת מבטיחה לכם חשיפה של לפחות לכמה אלפי גולשים שאתם רלוונטיים עבורם. חשוב לפרסם את הכתבה כמובן במדור / קטגוריה שרלוונטיים עבורכם. מטפל NLP מוטב שיפרסם כתבות במדור של בריאות או גוף ונפש וכדומה.
- מיקוד קהל היעד – עבור עסקים שלא מחפשים יחסי ציבור ברמה הארצית אלא רק בעיר שלהם או באזור שבו הם מציעים שירות, יכולים להיות ממוקדים במקומונים ואתרי חדשות שפונים לקהל שהם מחפשים. לדוגמא משרד עורך דין באשדוד שמעלה כתבות יח"צ במקומות אשדודי או אפילו במקומון שמכסה את כל אזור השפלה וכדומה.
- יצירת עניין – פרסום כתבת יח"צ במקומון נועדה כדי ליצור עניין של הגולשים במקומון לקרוא את הכתבה. לכן חשוב לתת מידע בעל ערך, תוכן חדש או פתרון שימושי כלשהו. דוגמא לכך היא כתבה של חוות דעת על מוצר שאתם משווקים או ראיון אישי אתכם על הידע והניסיון שלכם לצד הפתרונות שאתם מספקים ללקוחות. כל אלו יעזרו למצב אתכם כבעלי מקצוע בעלי ידע וברמה גבוהה.
כפי שניתן להבין, פרסום כתבות במקומונים הוא יחסי ציבור שמתאימים ככפפה ליד עבור בעלי עסקים קטנים. יש לכם גם ערך מוסף. את הכתבות הללו אתם יכולים להפיץ ברשתות חברתיות שונות ולהרשים את העוקבים שלכם בכך שכותבים עליכם. כאשר הדבר מבוצע בעקביות, יש לכך אפקט של ממש מבחינת מיתוג ומוניטין עסקי.
כמה זה עולה?
כמובן ששאלת העלות נכנסת כאן לפעולה שהרי לעסקים קטנים אין כסף מיותר להשקיע ביחסי ציבור.
העלות של פרסום כתבות במקומונים ואתרי חדשות הוא בדרך כלל לא יותר מכמה מאות שקלים לכל כתבה שכזאת. די אם תעלו בעקביות במשך שנה שלמה 2-3 כתבות מדי חודש באתרים מסוג זה כדי לבנות לכם מיתוג ומוניטין איכותיים ולא לעבור את התקציב של 1000 ₪ לחודש ברוב המקרים. כמובן שתוכלו להשקיע גם מעבר לכך, על פי התקציב שעומד לרשותכם.