כלכליסט נחשב לאחד משלושת העיתונים הכלכליים המובילים בישראל. העיתון הוא מבית ידיעות אחרונות ונחשב מתקדם ומוביל כערוץ חדשות כלכלי בישראל. לא רבים יודעים, אבל חלק מהכתבות בכלכליסט הן כתבות של תוכן שיווקי, כאלו שניתן לקנות ולפרסם בעיתון כאילו היו כתבות מערכת רגילות לחלוטין. יש יתרונות רבים לפרסום תוכן שיווקי בכלכליסט ועל אחד מהם אולי אפילו לא חשבתם.
עבור כל מי שמתעניינים בכלכלה, פיננסים או עולם העסקים, כלכליסט נחשב אחד מספינות הדגל שיש בישראל. זהו מוסף של ידיעות אחרונות שיוצא גם כעיתון בפני עצמו וזוכה בעיקר לתהודה רבה בזכות אתר האינטרנט שלו.
האתר של כלכליסט נחשב למוביל בישראל בנושאים שציינו ולכן רבים היו רוצים שתתפרסם בו כתבה עליהם, על העסק שלהם או על מוצרים שהם משווקים בארץ. האמת, שלא רק מותגים מובילים או חברות ענק יכולים לזכות בכתבות בכלכליסט, אלא למעשה כל מי שמוכן לקנות תוכן שיווקי באתר הזה.
מהו תוכן שיווקי ולמה הוא נועד?
תוכן שיווקי הוא פרסום של כתבה או ראיון שמשתלבים כביכול כחלק מהתוכן של מערכת העיתון\האתר, למרות שהם נקנו בתשלום והם פרסום לכל דבר ועניין. יש אותיות קטנות שנועדו להסביר לגולשים שזהו תוכן שיווקי אך הוא די שולי והרוב מתייחסים לתוכן הזה כבעל ערך חדשותי.
התועלות של פרסום כזה הן ראשית כל בחשיפה למאות אלפי מבקרים של האתר מדי חודש, מיתוג יוקרתי של הופעה בכתבה או ראיון בכלכליסט וגם קישור שמוביל בד"כ אלפי מבקרים חדשים לאתר של נושא הכתבה.
האמת שכל אלו הם יתרונות משמעותיים מאוד לרוב בעלי העסקים או מפרסמים פוטנציאליים באתר כלכליסט אבל יש עוד יתרון גדול שהוא הסיבה המרכזית לרוב הכתבות שרוכשים באתר הזה ובאתרים דומים לו. מדובר על בניית קישורים לאתר באמצעות פרסום כתבות יח"צ, ראיונות או מאמרים באתר. כל אלו לטובת קידום אורגני במנוע החיפוש גוגל.
איך כתבה בכלכליסט תעזור לקידום אורגני?
נעשה מעט סדר בדברים.
ראשית כל חשוב להסביר שאחת הדרכים היעילות ביותר לקידום אורגני של אתר אינטרנט היא באמצעות קניית קישורים מאתרים איכותיים עם תוכן מקורי ובעל ערך. הקישורים הללו מובילים לאתר שרוצים לקדם והוא מקבל "זריקת אנרגיה" במיקומים שלו במנוע החיפוש גוגל.
כלכליסט, בתור עיתון כלכלי מוביל, נחשב ואיכותי מבחינת גוגל, הוא פלטפורמה מצוינת להוצאה של קישורים איכותיים לאתר שלכם כדי שזה יתקדם אורגנית בגוגל. כלומר, פרסום כתבה מקורית ובעלת ערך עליכם או על העסק שלכם בכלכליסט או פרסום כתבות במקומונים ואתרי חדשות דומים לו ברשת האינטרנט, הם בעלי ערך רב מבחינת הקידום שלכם. כל זאת בנוסף לכל היתרונות שציינו קודם לכן.
כמה עולה כתבה בכלכליסט והאם זה משתלם?
השיקול של עלות מול תועלת פועל בצור השונה בין כל מפרסם. האחד רוצה חשיפה, השני מיתוג ואילו השלישי קישור איכותי לאתר שלו. בכלכליסט אתם מקבלים את כולם יחדיו בעלות של 2500-5000 ₪ בד"כ (תלוי בסוג הכתבה ובהיקף שלה).
האם זה משתלם? – זה כבר שיקול שאתם צריכים לקבל.