מפגשי ספיד נטוורקינג מאפשרים לבעלי עסקים להגדיל את מעגל הקשרים העסקיים שלהם, למצוא הזדמנויות חדשות ולגלות בעלי עסקים אשר יכולים להשתלב בפעילות השוטפת שלהם.
במאמר זה אציג מהם מפגשי ספיד נטוורקינג, היתרונות והחסרונות של השיטה וכיצד כל אחד יכול לבלוט במפגשי ספיד נטוורקינג.
מהם מפגשי ספיד נטוורקינג?
מפגשי ספיד נטוורקינג הם מפגשים עסקיים אשר מאפשרים לך להכיר מספר רב של אנשי עסקים בפרק זמן קצר, מוגדר ומובנה.
לרוב, המפגשים נערכים במקום סגור, במהלכו המארגנים מאפשרים לכל אדם שמגיע למפגש לנהל אינטראקציה קצרה של עד 5 דקות. בצורה זו, ניתן לגלות ולהיחשף למספר רב של בעלי עסקים בכל שעה של ספיד נטוורקינג.
מהם היתרונות והחסרונות של מפגשי ספיד נטוורקינג?
מפגשי ספיד נטוורקינג טומנים בחובן לא מעט יתרונות וחסרונות מובנים אשר משפיעים על תוצאות הנטוורקינג שלך.
מצד אחד, היתרונות העיקריים במפגשי ספיד נטוורקינג הם:
- יעילות – מפגשי ספיד נטוורקינג מאפשרים לך להכיר ולהרחיב את הרשת המקצועית שלך בצורה יעילה, פשוטה וקלה.
- חיסכון בזמן – מפגשי ספיד נטוורקינג מאפשרים לך לחסוך זמן יקר ולמקסם את כמות החיבורים העסקיים שנוצרים בפרק זמן קצר.
- חשיפה רחבה – מפגשי ספיד נטוורקינג מאפשרים לך לחשוף את עצמך, המוצר או השירות שלך בצורה רחבה מאוד לכמות גדולה של בעלי עסקים אשר מגיעים למפגש.
- שיפור מיומנויות התקשורת – מפגשי ספיד נטוורקינג מחייבים אותך לשפר את מיומנויות התקשורת הבינאישית שלך.
- שוויון הזדמנויות – מפגשי ספיד נטוורקינג מעניקים שוויון הזדמנות מלא בין בעלי העסקים שמגיעים למפגש, משום שלכל אחד מוקצב זמן שווה.
מצד שני, החסרונות העיקריים במפגשי ספיד נטוורקינג הם:
- אינטראקציות שטחיות – בשל אילוצי הזמן במפגשי ספיד נטוורקינג, האינטראקציה מול של חברי הקבוצה או בעלי העסקים שמגיעים למפגש היא שטחית, קצרה וממוקדת.
- זמן מוגבל להרחבות – מפגשי ספיד נטוורקינג משאירים מעט מאוד זמן להרחבות, שאלות ודיונים אשר יכולים להעמיק את שיתוף הפעולה בין הצדדים.
- חוויה מטלטלת – האינטנסיביות מפגשי ספיד נטוורקינג יכולה להיות חוויה מטלטלת, מלחיצה ולא נעימה לבעלי עסקים שאינם מורגלים במפגשי נטוורקינג, רגשניים או ביישנים מטבעם.
- קושי לזכור את האנשים שמולך – כמות האינטראקציות הגבוה, עלולה להוביל לכך שבעלי העסקים במפגש יתקשו לזכור את כל הפרטים החשובים עליך – ולהיפך.
חשוב לציין כי בסופו של יום היתרונות והחסרונות של השיטה תלויות בעיני המתבונן, כך שבעלי עסקים שונים יכולים למצוא בכל חיסרון יתרון – ולהיפך.
איך אפשר לבלוט במפגשי ספיד נטוורקינג?
הפורמט המהיר של ספיד נטוורקינג מחייב אותך להתכונן, להציג את עצמך ולבצע מעקב עתידי הדוק הרבה יותר ממפגשי נטוורקינג מסורתיים.
בשביל לבלוט במפגשי ספיד נטוורקינג מומלץ להקפיד על 4 הנושאים הבאים:
- חומרי דפוס – מומלץ להביא אל מפגשי ספיד נטוורקינג חומרי דפוס (כרטיסי ביקור, פלאיירים, מגנטים וכדומה) אשר ניתן לחלק במקום ובצורה זו לחשוף את העסק לכמות גדולה של אנשים מזדמנים.
- נאום המעלית – מפגשי ספיד נטוורקינג הם קצרים, ממוקדים וקצובים בזמן. לכן, מומלץ ללטש, לעבוד ולסגנן את נאום המעלית שלך כך שיציג הנקודות החזקות שלך. לעיתים קרובות, ניתן להשתמש בפידבק שמתקבל במפגשי נטוורקינג לעסקים בשביל לעצב ולהתאים את נאום המעלית כך שיעבוד בצורה הטובה, הנכונה והיעילה ביותר עבורך.
- רישום הערות בזמן אמת – רישום הערות בזמן אמת על גבי דף נייר או בנייד, יאפשר לך לזכור את האנשים שתרצה להתקדם איתם לשלב הבא ביחסים העסקיים.
- פולו אפ – עבודת הנטוורקינג לא נגמרת בסיום המפגש ומומלץ לעשות ביום שאחרי שיחת פולו אפ לבעלי העסקים שפגשת אתמול. במהלך השיחה, ניתן ליזום פגישת אחד על אחד אשר תאפשר לך להכיר את הצד השני בצורה טובה יותר ולהציע שירותים, שיתופי פעולה או המלצות הדדיות.
לסיכום, מפגשי ספיד נטוורקינג הן דרך מעולה להכיר כמות גדולה מאוד של בעלי עסקים בזמן יחסית קצר. מפגשי ספיד נטוורקינג הופכים לאפקטיביים יותר אם מקפידים להמשיך את ההתקשרות גם ביום שאחרי עם פגישות אחד על אחד או שיתופי פעולה הדדיים אשר מאפשרים לשני הצדדים להרוויח.